زولا رو میشه یه بازی مثل کانتر ۱.۶ دونست که یکم بافت هاش با کیفیت تره و رنگ و لعاب داره و و زبان فارسی داره و کاراکتر هاش هم چند جمله فارسی بلغور میکنن و حالت های متفاوتی برای بازی کردن داره. بازی توی ترکیه ساخته شده ولی خب کسایی پیدا شدن که نه تنها اون رو فارسی سازی کرد بلکه چندتا سرور هم تو ایران واسه ایرانیا واسش ساختن. بازی کردنش مجانیه ولی کمی هم  pay to win هست. در حالی که پینگ ایرانیا بطور متوسط تو بازی های آنلاین خارجی ۱۳۵(خودم ۱۲۰) ولی میانگین پینگ ایرانیا تو این بازی رو ۴۵. و همین و رایگان بودنش دلایلی هستند که باعث میشه تعداد مناسبی بازیکن انلاین داشته باشه. الان اگر من بخوام فورتنایت بازی کنم با پینگ ۱۲۰ وارد بازی میشم در حالی که پلیر خارجی با پینگ خیلی بهتر از من اونجاست و واقعا تفاوتش محسوسه.

واقعا جای یه بازی هایی از این جنس که کاملا تولید ایران باشه خالیه. و جالبه بدونین این ایده که یه سری اومدن بازی زولا رو فارسی سازی کردند دوباره داره تکرار میشه ولی اینبار با بازی crossfire و میگن سبک بتل رویال هم داره که اگه کیفیت قابل قبولی داشته باشه واقعا میتونه خبر خوبی باشه اگرچه اینکه کاملا ایرانی نیست باعث نمیشه احساس غرور تو رگ هام جاری بشه ولی همین که یه بازی با سبک بتل رویال با پینگ خوب و بازیکنای ایرانی خواهیم داشت بهتر از نداشتنشه. همونطور که داشتن برنامه عصر جدید که یک کپی از نمونه آمریکایی ش هست هم از نداشتنش بهتره. شاید اینکه شما داری از یک ایده دست دوم استفاده میکنی یکم چیپ باشه ولی اجرای همون ایده دسته دوم هم کار هر کسی نیست.

پی نوشت: قبل از اینکه دکمه انتشار رو بزنم به ذهنم رسید که برم ببینم کسی توی تویچ استریم از کراسفایر گذاشته یا نه؟ یک یارویی بود اکه ۱۵۰ تا داشتن نگاهش میکردن و خب باید بگم متاسفانه افتضاح ترین گرافیکی بود که توی عمرم دیدم. حتی از کانتر ۱.۶ هم بدتر. حالا باید صبر کرد و دید آیا ناشر ایرانی چه تغییراتی توش میده ولی کاملا با دیدن استریم ناامید شدم و حیفم میاد نوشته ی بالا درباره کراسفایر رو حذف کنم.